Indyk w sosie curry z ryżem


mgr Katarzyna Nowak

mgr Katarzyna Nowak

W FoodMed Centrum prowadzi dział dietetyki klinicznej. Z wykształcenia dietetyk kliniczny, biotechnolog i edukator w cukrzycy.

Bądź na bieżącoZapisz się i otrzymuj jako pierwsza informacje o nowych wpisach i nowościach z Foodmed Centrum. Jesteśmy dla Ciebie i dzielimy się z Tobą cenną wiedzą z zakresu odżywiania i zdrowia.  Przygotowujemy dla Ciebie też dużo fajnych darmowych materiałów, z których skorzystasz w codziennym życiu. A parę chwil po zapisie otrzymasz całkowicie za darmo...

Sposób przygotowania

Pierś z indyka pokój na kawałki o wielkości około 2 cm. Czosnek i szalotkę posiekaj, a paprykę pokrój w drobną kostkę. Fasolkę szparagową podgotuj w wodzie lub na parze przez około 5 minut.

Na rozgrzany olej wsyp przyprawę curry i podsmaż ją przez 20-30 sekund. Następnie na patelnię wrzuć czosnek i smaż wszystko razem maksymalnie pół minuty. Dodaj pokrojonego w kostkę indyka i smaż wszystko razem kilka minut, intensywnie mieszając.
Do podsmażonego indyka dodaj posiekaną cebulę i pokrojoną paprykę – smaż wszystko przez kolejnych kilka minut. Następnie dodaj podgotowaną fasolkę szparagową oraz mleko kokosowe – zawartość patelni dokładnie wymieszaj i duś wszystko razem przez 4-5 minut.

W międzyczasie ugotuj ryż w lekko osolonej wodzie.

Ugotowany ryż przełóż na talerz i dodaj przygotowaną potrawkę. Potrawę obsyp posiekaną kolendrą.

Ilość porcji

1

Białko

36g

Tłuszcze

16,6g

Węglowodany

45g

Wartość kaloryczna

490kcal

Składniki

  • mięso z piersi indyka – 150g
  • mleko kokosowe – 1/2 szklanki
  • zielona fasolka szparagowa (mrożona) – 80g
  • papryka czerwona – 1/2 sztuki (około 70g)
  • ryż brązowy – 3 łyżki (suchy produkt, około 45g)
  • szalotka – 1/2 sztuki (ok 50g)
  • olej rzepakowy – łyżka
  • sok z limonki – łyżka
  • czosnek – ząbek
  • curry – szczypta