Zielone warzywa


mgr Aleksandra Majsnerowska

mgr Aleksandra Majsnerowska

Z wykształcenia dietetyk kliniczny oraz pedagog. Członek Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków. Propagatorka zdrowego stylu życia oraz animatorka aktywności fizycznej.

Zielone warzywa powinniśmy jest codziennie, a dlaczego? Bo zawierają składnik zwany chlorofilem.

Chlorofil to zielony barwnik, który nie tylko nadaje zielony kolor roślinom, jest to także cenny składnik pozytywnie wpływający na nasze zdrowie. Jedzmy jak najwięcej zielonych warzyw, pijmy zielone koktajle dla ZDROWIA.

Właściwości chlorofilu:

  • Chroni nasz organizm przed wolnymi rodnikami, dotlenia nasze komórki i tkanki poprzez oczyszczanie krwi i płynów ustrojowych.
  • Reguluje pracę układu pokarmowego co oznacza, że wspomaga naszą florę jelitową równocześnie niszcząc szkodliwe drobnoustroje.
  • Bogaty w magnez, wspomaga transport tlenu do komórek i tkanek.
  • Pomaga zneutralizować nieprzyjemny zapach z ust oraz nieprzyjemny zapach ciała.
  • Posiada właściwości antymutagenne i antykancerogenne więc jest polecany osobom, które narażone są na skutki uboczne związane z zażywaniem leków.
  • Wspomaga leczenie nowotworów, anemii i hemofilii. Jest źródłem żelaza i wspomaga jego wchłanianie.
  • Działa przeciwmiażdżycowo, reguluje krzepliwość krwi oraz wzmacnia ściany naczyń krwionośnych.
  • Wspomaga stabilizować poziom glukozy we krwi.
  • Łagodzi stany zapalne, zranienia oraz przyspiesza leczenie chorób dziąseł.
  • Reguluje cykl miesiączkowy.
  • Łagodzi objawy astmy.
  • Wspomaga leczenie choroby wrzodowej, wszelkich nieżytów (np. kataru), hamuje stany zapalne, rozwijające się w każdej części ciała, także w stawach.
  • Wspomaga regenerację tkanek po wystawieniu ich na długotrwałe działanie promieni UV.

Chcesz wiedzieć czy masz zachowaną równowagę? Zadzwoń i umów się na szybkie, bezinwazyjne badanie!